İdea Teknoloji Çözümleri’nin İş Sürekliliği Politikası, kesinti, kriz veya felaket anında, kritik iş süreçlerinin ve servislerin sürekliliğinin sağlanması ve tüm iş süreçlerinin planlanan süreler içerisinde normal çalışma düzenine döndürülmesine yönelik planlardan oluşur.
İş Sürekliliği Politikası, ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Standardında belirtilen uygulama ilkelerini, müşteri Sözleşmeleri ile belirlenen yükümlülükleri, İş Ortaklığı sözleşmelerinin yükümlülüklerini ve T.C. kanun ve mevzuat yükümlülüklerini kapsar.
İş Sürekliliği Yönetim Politikası, herhangi bir kesinti anında, iş etki analizi ile tespit edilmiş kritik süreçleri ve varlıkları, önceden belirlenmiş minimum sürelerde işlevsel hale getirmeyi amaçlar. İlk müdahale ve kurtarma stratejileri aşağıdaki başlıklar altında uygulanır:
Kritik iş süreçleri ve servislerinin sürekliliğinin sağlanması ve tüm iş süreçlerinin ve servislerin planlanan süreler dahilinde ve öncelikler doğrultusunda normale döndürülmesi için ihtiyaç duyulan gereklilikler, tedarikçi firmalar ile İdea Teknoloji Çözümleri arasında düzenlenen servis düzeyi sözleşmelerinde belirtilir.
İş sürekliliği yönetim sisteminin kurulması, kurum kültürüne yerleştirilmesi, personel farkındalığının artırılması ve çalışmalara katılımının sağlanması için eğitim, test ve tatbikat çalışmaları yürütülür.